söndag 14 maj 2017

En söndag i ett regnigt Göteborg och ett soligt Varberg

Det visade sig att det skulle vara lite blogghäng med några av internets finest samtidigt som jag och ungarna var i Göteborg, och jag är ju inte mer generad än att jag bjuder in mig själv till såna trevligheter. Dock skulle de äta brunch på Ritz och eftersom jag är Team Utanbarn i såna sammanhang så föreslog jag en kaffedejt innan det skulle brunchas. Alla ville vara med i den mån de hann!


Den där Jenny hann mest, så jag och kidsen mötte upp henne redan vid 11-tiden på Café Grindstugan på (på? i?) Trädgårdsföreningen. Vi fikade och pratade om sist vi såg, nämligen här på Stora lilla bloggalan som Jenny och Inte skyldig  styrde upp så fint hösten 2011. Alltså aslänge sen. Det regnade som satan precis innan vi kom och sen kom några skurar medan vi fikade. Synd eftersom Trädgårdsföreningen tydligen ska vara schysst utomhushäng med barn.


Men här kommer ett bra regntips: det är lampor under bänkarna samt heltäckningsmatta inne i Grindstugan, vilket i min värld betyder att ropa KOLLA EN KOJA! och sen försöka lura in ungarna där med varsin telefon. Funkade på Sigge men inte på Juno som hellre ville hänga med brudarna.


Och det förstår man ju, kolla vilket dreamteam Sigge fick äran att fota!? Det är alltså Den där Jenny längst till vänster, sen Dobre futro-Maria, Johanna Lagerfors och jag. Och Juntilainen som är starstruck över att få träffa allihop, det ser man ju.



Sen skulle de vuxna göra vuxna vuxengrejer, alltså bruncha på Ritz. Jag och barnen gjorde barngrejer, alltså köpte pommes och satte oss på Kungsportsplatsen och kollade på spårvagnar och klappade händerna av förtjusning varje gång det kom en. Alltså ofta.

Sen körde vi till Varberg eftersom jag bjudit in oss på middag hos Kollijox. Ett extrem bra drag eftersom hon och hennes familj är superhärliga och har ett hem utöver det vanliga. På grund av två dagars konstant inomhusvistelse på grund av regnet som sköljde över Sveriges framsida under vår vistelse var mina barn dock helt sjövilda så Jennie fick ta ut oss i skogen, till en lekplats och upp på ett berg efter maten.


"TA EN BILD PÅ MIG SOM JAG KAN LÄGGA UPP PÅ INTERNET OCH SKRIVA ATT JAG HAFT EN KANONHELG I GÖTEBORG!" skrek jag exalterat och Jennie lydde. Och sedan körde vi hem igen och så var den kanonhelgen slut. Tio tummar upp till allt förutom att köra ensam 50 mil med två småbarn, men det var det ändå värt. 

2 kommentarer:

  1. Vill bara säga att heja dig som tar med barnen på så mycket roligheter! Fint är det.

    SvaraRadera