torsdag 4 maj 2017

#fuckcancer

I dag begraver min bästis sin pappa. Förrförra våren fick han sitt cancerbesked och han och familjen fick veta att han förmodligen inte skulle överleva sommaren. Jag minns att Lotta berättade att han hade pratat om att han inte skulle få se rapsen blomma igen.

Förra sommaren – över ett år senare – firade vi midsommar tillsammans i deras strandhus. Rapsen hade blommat över för länge sedan, men han levde. Och i nästan ett helt år till kämpade han, men när mamma var här i början av förra månaden ringde Lotta och frågade om jag kunde köra ut henne till hennes föräldrar. På väg från att ha lämnat mamma på flygplatsen såg jag vårens första raps blomma utanför Svedala.

På påskafton somnade han in. I dag är det begravning och jag skulle bli jätteglad om ni ville hedra Bo Jordys minne med en gåva till cancerfonden. Har ni inte ekonomisk möjlighet så dela gärna länken till insamlingen så att vi tillsammans kan göra skillnad för alla som drabbas av den här fruktansvärda sjukdomen. Tack.


Stå ej och gråt vid min grav
Jag sover ej, jag gav mig av

Jag är tusen vindar över sjön
Jag är silverglittret över snön

Jag är solsken över mogen säd
Jag är stilla regn i höstens träd

När du vaknar i morgonens vila,
är jag tysta fåglar som ila
i cirklande flykt över vatten

Jag är milda stjärnor om natten

Stå ej och sörj vid min grav
Jag är ej död

Jag gav mig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar