onsdag 3 maj 2017

Här är en sak du kan prata om med dina vänner idag:

Femton procent av alla människor saknar en av två senor som sitter vid handleden, spänn handen typ som en klo och kolla själv. På 85 procent av alla människor kan man se två senor på handleden, på övriga ser man bara en.

Jag = semi-unik snöflinga, bildbevis nedan.


Källa här.

Nu – så många frågor. Varför har vissa och vissa inte? Vad gör den extra senan? Vilka fördelar får ni tvåsenade i livet jämfört med oss singelsenor? Jäkla kropp och dess funktioner. Kommer inte kunna somna i natt.

Edit: Många singelsenor som läser här, KUL! Singelsenor united! Hittade dock detta nu så jo det ska stämma, men när jag lade ner handen på bordet (som det inte stod att man skulle göra i första texten jag hittade) så hade jag två, MEN BARA PÅ VÄNSTERN. Vaffan!?! Har tusen saker på min att göra-lista varav senforskning inte är någon av dem, men nu måste jag googla vidare!

Edit2: Och nu gick Linn all in i faktagranskningen och tydligen är det typ tvärtom? Fast med en sena och två muskler? Här är en film som förklarar. Sen handlade det om universum och programmering och matematik och hur det kom till från ingenting. Herrejeez. Mvh/kommer väl inte sova i natt heller

8 kommentarer:

  1. Men vafan...jag har ju också bara en! Tittade ner, spände ena handen och tänkte "men det är klart jag har två, det säger ju statistiken...", och så finns där bara en. What does it mean?

    SvaraRadera
  2. Okej, på mig dyker ingen upp, särskilt inte på en bruten vänsterarm, på den högra kan man kanske ana en. mvh senlös. ;)

    SvaraRadera
  3. Spontan reaktion: vadå har folk TVÅ?

    SvaraRadera
  4. Jag har också bara en!Känner samma som 4everfine. Plus: du måste återrapportera när du har googlat och tagit reda på svaret på dina frågor. Vill också kunna sova.

    SvaraRadera
  5. E detta ett fake news-test? :)

    SvaraRadera
  6. Eftersom jag, liksom alla övriga som kommenterat också bara hittar en så tänker jag också alternativ fakta-test. Eller finns det nån sjuk grej i detta att vi ensenade individer dras till varandra och alla hamnar på Mirijams blogg? Så många frågor....

    SvaraRadera
  7. Huh!? Jag har en på vänster och ingen på höger...

    SvaraRadera