onsdag 31 maj 2017

Hej då sköna maj (du satte verkligen ribban för sommaren)


1. Besök i Göteborg med spårvagnsspaning..
2. ... och bloggvänshäng
3. ÖVERRASKNINGSBESÖK av mamma och lillebror!
4. Melon på en strand i Falsterbo i högsommarvärme, TACK MAJ!
5. Mina stortånaglar har fått rimlig form och längd sedan jag tappade dem efter halvmaran den1 oktober förre året (!) så nu kan jag ha lack gen!
6. Barnens typ havsbadpremiär för i år. De vuxnas med, iaf mitt och mammas!
7. Besök från annat Göteborgsfolk med parkhäng, sol och kall öl.
8. A Bushel & a Peck raggade kunder i solen på HepCat Day.
9. Finfin solnedgång från däck på Tintin, min kompis brorsas båt och ett av mina favvohängställen i Malmö somamrtid. 

Avslutade dessutom månaden med att klirra in ett all time high i kassan på företaget, WOOPIDOO! Heja maj 2017! 

Såååå, om vi blundar och håller för öronen och bortser från alla hemskheter som händer runt om i världen – tex att Trump är en helgalen idiot och våra förtroendevalda är minst lika galna idioter som fortsätter sina tvångsdeporteringat av barn och unga – så var det ju en jävligt fin månad. I alla fall för oss med privilegiet att leva i fred, frihet och trygghet. Ska somna med tacksamhet över det, och hoppas på att vakna till nyheter om att Sverige följer Tysklands goda exempel om att inte skicka några plan till Afghanistan om så bara för några dagar, och sedan förhoppningsvis stoppar planen helt så länge säkerhetsläget i landet ser ut som det gör. Sjukt besviken på vår regerings inhumana politik som bedrivits senaste åren, från gränskontrollerna här i Skåne/Köpenhamn, till detta. 

Om man förstör för sina medmänniskor genom att rösta rödgrönrosa, vem fan ska man rösta på i valet 2018 då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar