söndag 7 maj 2017

Nu väntar jag bara på syrenerna

Gåta: Vad är det som inte kan se, inte kan andas, har klåda i gommen, bihålorna och på läpparna men ändå älskar maj? 

Svar: en pollenallergiker med vårkänslor. 

Ps: Finns det en svart marknad för medicin mot detta för oss dementa optimister som aldrig går till läkaren för att kunna börja premedicinera under vintern? 

Ps2: om dubbel dos Kestine, lomudal ögondroppar och... eh en nässpray med grön text på inte hjälper, vad tar ni då? Vet fortfarande inte vad jag inte tål men baserat på mitt mående gissar jag på... allt. Eller iaf björk och nåt slags gräs. 

2 kommentarer:

  1. Hej från superpollenallergikern! Kortison- OCH antihistaminnässpray är bra! Byt till annan oral antihistamin, det sägs att olika tabletter kan skilja sig åt från användare till användare (hävdar en del doktorer). Jag tycker Loratidin är någorlunda fungerande. Lomudalögondropparna är bra.
    Men jag måste komplettera med TCM pollenmedicin när det är som värst. Upptäckte den för några år sedan. Gör väl att jag överlever i alla fall nästan (natural breath-burk) http://www.naturterapi.eu/Xproducts/kinesiska_ortpreparat.html

    Har aldrig hört någon annan käka örtpreparaten men för mig tar det bort de värsta kliet i kombination med ovanstående. Men det kanske bara är jag.... I alla fall, lycka till!

    SvaraRadera
  2. Håller med ovan! Byt till Loratadin och byt nässpray till flutide eller mommox eller i sista fall nasonex. Ta två loratadin per dag, det är helt ofarligt enligt min allergiläkare (tom för preggos som mig).

    SvaraRadera