fredag 19 maj 2017

... och där kom sommaren igen!



Plötsligt blev det sommar. Bara så där. Från ensiffrigt på termometern blev det över 25 grader och naturen bara exploderade.



Stefan blir flåsig av ingenting när det är så här varmt, blir kortare rundor på dagarna och längre på kvällstid istället.


Igår var det förskolekalas när förskolan invigde sitt nya bibliotek med gårdsteater och kaka. Vi var tvungna att sätta oss i skuggan eftersom det var alldeles för varmt i solen.



När vi kom hem från förskolan ringde det på dörren mitt i hell hour och där utanför stod min mamma och minsta lillebror – de hade kört 120 mil för att överraskningshälsapå! Så himla fantastiskt! Vi körde ner till Västra Hamnen och åt glass och kollade på solnedgången medan Tobbe nattade barnen.


Synd bara att mitt andra jobb just i dag innebar en tripp till Bromölla för en intervju, men när jag hem hämtade vi kidsen och drog till stranden och köpte glass.



Sen utforskade vi botten litegrann. Mitt när jag skulle ta en fin bild hittade Sigge en stor ruska med blåstång som han ba: Wäää! och panikslängde RAKT I MITT ANSIKTE. Inte med flit, jag bara råkade vara där. Hänga på stranden pre kids var alltid mycket mindre... släbbigt.


BARFOTA! SAND MELLAN TÅRNA! MINA STORTÅNAGLAR SOM JAG TAPPADE EFTER HALVMARAN HAR VÄXT UT SÅ JAG KAN HA LACK IGEN! Så mycket pepp i en och samma bild.


Dessa två. Säger ofta att de får både mitt hjärta och min hjärna att smälta och det är en hårfin linje mellan vansinne och hysterisk kärlek, det är det ju. Men alltså KOLLA vilka jäkla sandgullon!?


Lilla lillebror, sladdisen som kom 13 respektive 11 år efter mig och min andra bror. Jag flyttade hemifrån när han var lika gammal som Juno är nu, i år fyller han 25 och kan göra flaggstångsgrejen. Och körde 120 mil i ett svep för att träffa mig och min familj med mamma. Tänk vilken tur man kan ha. <3 nbsp="" p="">

1 kommentar:

  1. Fantastiskt vad livet kan vara fantastiskt ibland! Det är bara att passa på att njuta! :)

    SvaraRadera