måndag 5 juni 2017

Semester i Ångermanland, nedräkningen börjar NU


Om två veckor prick sitter jag hemma i mina föräldrars kök. Kanske har jag precis varit ute med Stefan och tagit en bild liknande denna som jag tog förrförra sommaren. I år är första året på jag vet inte hur länge som vi är i Näsåker utan att det är Urkult, och det ska bli så otroligt skönt. När det är festival så är det alltid tusen andra människor som man ska försöka träffa, och så består dygnen till 99 procent av olika former av logistik. Nu är det bara vi och mina föräldrar. Ahhhh. Nu ska vi dessutom vara uppe två veckor, vilket är något slags rekord, så jag hoppas verkligen att jag ska hinna levla ner till ett ordentligt sommarlovsmood.

Saker som passar in i sommarlovsmood: En heldags loppisjakt med mamma, bada i Åkvisslan och Spegeldammen (utan barn pga livsfarligt), läsa minst en bok, kolla Hällristningarna och Nämforsen med barnen, fira urtypisk midsommar på Hembygdsgården, sitta på altanen och glo när dimman samlas över älven, och springa några mil. Fy fasen vad det kommer bli fint! Ska bara jobba som en liten galning med mina dubbla jobb och flytta hela studion först, men sen så!

2 kommentarer:

  1. Alltså bilden fick mig att längta dit också! Är glad att vi lyckas med ett besök "hemåt"!

    SvaraRadera